IT-oplossingen voor de financiële dienstverlening

Citrix maakt digitale transformatie mogelijk in de financiële dienstverlening met een volledig geïntegreerde en veilige oplossing. Financiële dienstverleners, zoals banken en verzekeraars, kunnen medewerkers en klanten op een veilige en snelle manier toegang bieden tot apps, data en communicatievoorzieningen op elk device, via elk netwerk en in de cloud.

Centralisering betekent dat de kosten, het beheer en het onderhoud worden gestroomlijnd en dat de beschikbare middelen efficiënter worden benut. Desktops en apps kunnen meteen de updates krijgen die nodig zijn. Gebruikers, afdelingen, faciliteiten en nieuwe en traditionele kanalen (web, mobiel, callcenters en bankkantoren) kunnen sneller worden geïntegreerd. De infrastructuur die de normale activiteiten ondersteunt, zorgt bij een eventuele onderbreking ook voor de verdere continuïteit.

De security wordt centraal beheerd met fijnmazige policy’s om de toegang te kunnen beperken op basis van functie en device.  Zo is de gegevensbescherming gewaarborgd en blijft de gebruikerservaring optimaal. Netwerksecurity zorgt ervoor dat webapplicaties worden beschermd tegen bekende en nieuwe gevaren. Een geïntegreerde oplossing die is ontwikkeld om de financiële dienstverlening veilig te laten verlopen, pakt de zwakke plekken aan die anders mogelijk worden misbruikt door hackers.

Nieuwe of tijdelijke medewerkers krijgen met elk beschikbaar device toegang tot hun apps, desktops en data in het centrale datacenter, zonder dat de IT-afdeling een nieuwe laptop hoeft samen te stellen voor of fysiek te bezorgen aan de gebruiker. Betaalbare, krachtige networking maakt deel uit van de oplossing en zorgt ervoor dat kantoren sneller operationeel zijn. De IT-afdeling kan hierdoor snel en (kosten)efficiënt inspelen op veranderingen in het personeelsbestand bij bijvoorbeeld fusies en overnames, seizoensgebonden pieken en veranderende behoeften.  

Citrix oplossingen maken het voor balie- en callcentermedewerkers, adviseurs, brokers en ander personeel mogelijk om met elk endpoint aan de slag te gaan op nagenoeg elk besturingssysteem. Een geoptimaliseerd netwerk op basis van Citrix resulteert in de allerbeste high-definition ervaring op elk device, zelfs bij minder goede netwerkverbindingen (met hoge latentie). Medewerkers die klanten sneller helpen, waar ze maar zijn, hebben een betere relatie met die klanten en bieden een betere service.

Wanneer gevoelige apps en data centraal in het datacenter blijven staan, en niet op het endpoint van de gebruikers komen, is dat een groot voordeel bij audits. Het is nu veel eenvoudiger om aan te tonen dat aan de voorschriften is voldaan. Verder is het mogelijk om gegevens te versleutelen tijdens verzending en tijdens opslag, om gegevens op een mobiel device in een container te houden en zo nodig te wissen, om het delen en kopiëren van bestanden aan banden te leggen en om beschermde gegevens apart te houden in een speciale omgeving die strikt kan worden gemonitord.

Top 10

De meest gerenommeerde financiële organisaties gebruiken oplossingen van Citrix.

  • 10 grootste banken
  • 10 grootste beleggingsmaatschappijen
  • 10 grootste verzekeraars van onroerend goed
  • 10 grootste levensverzekeraars

Baloise Group kiest voor meer flexibiliteit met Citrix.

Dankzij Citrix kan ik werken waar en wanneer ik maar wil. Betrouwbaar en veilig. Omdat wij nu kunnen werken waar dat maar nodig is, en daardoor een betere service bieden, blijven we de concurrentie voor.
Financieel adviseur
EK Riley

Volgende stap