IT-oplossingen voor de retail

Citrix oplossingen voor de retail verbeteren de service voor de klant. Medewerkers in de winkels zelf en op het hoofdkantoor, en medewerkers die vaak onderweg zijn, werken voortaan veel productiever. De klanten die in de winkel komen, kunnen rekenen op altijd beschikbare systemen met een uniforme beleving.

Veilige digitale workspaces van Citrix maken het mogelijk om applicaties centraal in het datacenter te beheren en te beveiligen. Citrix oplossingen voor de retail stroomlijnen het toevoegen van medewerkers en maken het eenvoudiger om apps te updaten en gegevens veilig te houden. Winkelpersoneel, administratieve medewerkers op het hoofdkantoor, buitendienstmedewerkers, zzp’ers en andere externe krachten, iedereen beschikt op elk device over de data die hij of zij nodig heeft, altijd en overal.

Zorg ervoor dat al uw medewerkers dezelfde applicaties en tools hebben om uw naam of merk uit te dragen en uw klanten op innovatieve manieren van dienst te zijn. Bied volledige desktops of alleen apps aan aan elk device, van werkstations en betaalbare thin clients tot pc’s, Mac’s en tablets. Citrix biedt medewerkers een realtime ervaring die minstens net zo goed is als bij een lokaal geïnstalleerde applicatie.

Een gedifferentieerde klantbeleving is een van de laatste grote voordelen die een klassieke winkel kan bieden. Citrix oplossingen voor de retail maken medewerkers productiever, breiden de connectiviteit in de winkel uit en laten klanten op nieuwe manieren shoppen, bijvoorbeeld door internettoegang te bieden vanuit de winkel.

Retailers die de verhuizing van systemen naar de cloud goed aanpakken, vanuit een duidelijke visie, krijgen de mogelijkheid om de prestaties van mensen en processen te monitoren en te verbeteren. De overstap naar de cloud met Citrix Cloud Services zorgt voor meer eenheid. Oudere, mogelijk zelf ontwikkelde retailapplicaties kunnen worden geïntegreerd en zo worden aangeboden aan iedereen. Belangrijke functies zoals het voorraadbeheer, transportinformatie en kassasystemen, kunnen via één platform zichtbaar worden gemaakt. De voordelen zijn tweeledig: managers krijgen een completer beeld van de gang van zaken en medewerkers hebben sneller en efficiënter toegang tot klantgegevens. Processen sluiten beter op elkaar aan en omdat belangrijke informatie over klanten en hun transacties sneller beschikbaar is, krijgen die klanten een betere service.

Retailers hebben het vaak moeilijk om cybercriminaliteit weg te houden uit hun IT-omgeving. Ze moeten aan veel wet- en regelgeving voldoen, bijvoorbeeld met betrekking tot het betalingsverkeer, en er daarbij voor zorgen dat cybercriminelen niet aan de haal gaan met gegevens. E-commerce en mobiele apps maken het er niet eenvoudiger op. Hoe meer tools, hoe groter de risico’s.

Webinar: Maakt uw netwerk de klantervaring beter of slechter?

Ontdek de impact die netwerken en de cloud hebben op de digitalisering van de retail.

Kijk on-demand  

Gebruikers kunnen zich aan de andere kant van de wereld bevinden, netwerkvertraging is praktisch onmerkbaar. Geweldig is dat. Sterker nog, hier in Emeryville heb ik een Citrix implementatie voor 100 gebruikers met maar één systeembeheerder.
Raul Celorio
Senior Manager, IT Infrastructure & Operations
Jamba Juice

Volgende stap